سامانه جامع شهرداری همدان ۱۳۷ با شعار «شهروند مشارکتجو - شهرداری پاسخگو» امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد و همدان پنجمین کلانشهر کشور است که مجهز به سامانه ۱۳۷ میشود.
به گزارش تابناک همدان، نماینده، ولی فقیه در استان همدان در آیین افتتاح سامانه مدیریت شهری با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ زمینهای برای ارتباط تسهیل مردم با مسؤولان بشود اظهار کرد: هر چقدر مردم و مسؤولان ارتباط بیشتری داشته باشند در رفع مشکلات مردمی تاثیرگذار است.
آیتالله حبیبالله شعبانی با اشاره به اینکه طراحی سامانه ۱۳۷ حرکتی است به سوی شهر الکترونیک و دنیای امروز که دنیای روابط است، خاطر نشان کرد: مجموعههای دیگر و مسؤولان در حوزههای دیگر باید زمینه ارتباط بین مردم و مسؤولان را تسهیل کنند.
معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز در این آئین گفت: مشارکت شهروندان با استفاده سامانه ۱۳۷ افزایش یافته و موجب تسریع در حل مشکلات مناطق میشود.
محمودرضا عراقی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی مردم و شهرداری است اظهار داشت: با توجه به اینکه شهروندان عنصر اصلی شهرداری به عنوان دستگاهی شهروند محور به شمار میروند، برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای این بخش در سهولت رفع موانع و مشکلات زیرساختی بسیار موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه حس خوب رضایت از احساس عدالت به وجود میآید اظهار کرد: این سامانه باعث تحقق عدالت و رضایت میشود.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: با وجود سامانه ۱۳۷ در وقت و هزینه مردم صرفه جویی و احساس رضایت برای مردم ایجاد میشود.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به منویات رهبری گفت: همه باید لباس خدمت بر تن کنید و در کنار یکدیگر به مردم خدمت کنیم.
سید حسن فاضلیان با بیان اینکه کلمه ۱۳۷ یک کلمه واسع است، افزود: به نطر بنده ۱۳۷ مساوی با اباد کننده است.
شهردار همدان نیز با بیان اینکه شهر همدان با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری است، گفت: شهرداری ناگزیر به تجهیز سیستم به روز است در غیر این صورت دچار مشکل خواهد شد.
عباس صوفی با اشاره به اینکه پس از ۱۵ ماه امروز سامانه ۱۳۷ به بلوغ رسیده است، افزود: مشکلات مردم در این سامانه به دو روش مشکلات اورژانسی و مطالبات مردمی مطرح و مشکلات اورژانسی مردم ظرف ۲۴ ساعت پیگیری و بازخورد سنجی میشود.
وی خاطر نشان ساخت: تماس و ارتباط مستقیم مردم با این سامانه، نشان دهنده آن بود که این اقدام با شعار واقعی "شهروند مشارکتجو و شهرداری پاسخگو"، عملیاتی است؛ هرچند ١٠٠ درصد رضایت را کسب نخواهیم کرد، اما رضایت نسبی هم قابل قبول است.
شهردار همدان با بیان اینکه ۱۰ اپراتور مستقر در این محل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان هستند افزود: تمامی پرسنل شهرداری به جز پرسنل خدماتی و اداری با این سیستم در ارتباط هستند.
صوفی اظهار داشت: در صورت تماس شهروندان با این سامانه، اپراتورها به صورت آنلاین پاسخگو بوده و اورژانسی مطالبات را پاسخ میدهند.
وی با بیان اینکه هم اینک ۴۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهرداری در نقاط مختلف همدان در حال اجرا است اظهار داشت: بخش زیادی از آنها تا پایان سال آماده بهره برداری میشود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح رسمی و مشارکت مردمی از طریق فناوری با مدیریت شهری هستیم گفت: این سامانه یکی از پازلهایی تحقق شهر الکترونیک و هوشمند است.
حمید بادامینجات خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ یکی از بخشهایی است که از طریق آن میتوان مشکلات شهرداری را به گوش مدیران شهری برسانیم و بر اساس مشکلات مردم اولویتهای شهری را به درستی تشخیص دهیم.
وی با اشاره به اینکه بهترین روش برای انتقال دادهها فناوری است، تأکید کرد: با وجود فناوری یکهزار خدمت از خدمات شهری در کمترین زمان منتقل میشود.
بادامی نجات خاطرنشان کرد: به هر اندازه شهرداری همدان ارتباط خود را با مردم افزایش دهد در نتیجه آن از مشکلات مردم مطلع شده و مردم هم با اطمینان خاطر بیشتری در امور شهری شهرداری را یاری میکنند که موجب ارتقاء خدمات شهری و توسعه شهر خواهد شد.
لازم به ذکر است که برای آغاز به کار رسمی این سامانه با ۱۵ ماه فعالیت، آموزش ۵۰۰ نفر از پرسنل و برگزاری ۲۵۰ جلسه تخصصی در حوزه خدمات شهری، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی. اقدامات صورت گرفته است و در پایان این مراسم از تمبراختصاصی سامانه ۱۳۷ که اولین تمبر سامانه در کشور است رونمایی شد، این تمبر به ثبت جهانی رسیده است.